גנזים בעיר – פתיחת תערוכות המוקדשות לאוצרות גנזים

רכילות כיתתית והגיגים של ילדה רבת דמיון במחברת בית הספר של יונה וולך.
פרסומת ל”משלשל בטוח ובלתי מגרה שעליה כתב ד”ר שאול טשרניחובסקי פתיחה לרומן
קופסת סיגריות “סטראנד” שנתן אלתרמן כתב עליה התנצלות לאבות ישורון כאשר התעוררבבוקר ונזכר כדבריו ב”דברי ההבל שיצאו מפי אתמול”.
יהודה עמיחי, חייל צעיר ואלמוני שיושב תחת הפגזות במלמת השחרור שולח שירי בכורים שכתב ללאה גולדברג, המשוררת הנערצת עליו, למען תגיד את דעתה,.
אלה ורבים אחרים נמצאים בארכיון “גנזים” של אגודת הסופרים העברים, שבו נשמרים אוספים ארכיוניים נדירים של 752 סופרים, משוררים, מחזאים ואנשי רוח מסוף המאה ה-19 (יהודה לייב גורדון) ועד ימינו. בין השאר שמורים ב”גנזים” הארכיונים של שאול טשרניחובסקי, דוד פוגל, לאה גולדברג, יהודה בורלא, אסתר ראב, שושנה שבאבו, רחל, אבות ישורון, עמוס קינן, יורם קניוק, נתן יונתן, אסתר ראב, אריה סיון, ישראל אלירז, יוסי שריד, יהודה אטלס, אורלי קסטל בלום, אמנון שמוש ויהושע קנז. לצדם גם מכתבים ומסמכים אישיים רבים של זאב ז’בוטינסקי, הרב קוק, אורי צבי גרינברג, ש”י עגנון והלל צייטלין ורבים אחרים.
מבחר, מארכיונים אלה מוצג בימים אלה בשתי תערוכות שנות “גנזים בתל אביב” האחת במוז”ה והשניה במבואה בבניין העירייה
שתי תערוכות: תצוגה של כתבי יד ומסמכים נדירים של סופרים ומשוררים במוזיאון ארץ ישראל ותערוכה של כרזות ספרותיות באולם הכניסה של עיריית תל אביב המציגה 14 סופרים וסופרות משוררים ומשוררות

מנחה אדיבה גפן
דברי פתיחה: ראש העירייה
קטעי קריאה: נאווה סמל , צביקה ניר, עצמון יניב
אלכס אנסקי , הלית ישורון, מאחר עוזיאל, גלית זהבה שאשו ועוד

.